3. apríla 2019

Back on track / Späť do formy


Nie je nič lepšie ako privítať krásnu rozkvitnutú jar s lepším a zdravším JA. Keďže zatepľovať bruško nám už netreba, je načase odhodiť prebytočné kilá zo zimy do odpadkového koša a už sa nimi nezaoberať.
Niekedy je však zložité vrátiť sa späť do formy, hlavne ak sa blíži aj nami nechcená jarná únava. Samozrejme aj táto malá prekážka sa dá zvládnuť, ak sa jej správne postavíme. Stačí sa len zamerať na náš cieľ a nenechať sa ovplyvňovať ničím navôkol.
Pretože ak sa chceme naozaj zmeniť, prekonáme všetky prekážky, ktoré nám bránia k vysnenej ceste.

A preto som sa rozhodla napísať už druhý článok v poradí (prvý s názvom 5 rád ako začať cvičiť a zotrvať nájdete TU) z rubriky Fitness a to Ako sa dostať do formy, kde som spísala body, ktoré často pomáhajú mne, keď sa cítim nesvoja, demotivovaná a príliš lenivá.



UTRIEĎ SI SVOJE MYŠLIENKY

Utriediť si svoje myšlienky je pre mňa veľmi dôležitý bod, vďaka ktorému viem, čo vo svojom živote naozaj chcem a čo od neho očakávam. Počas mojich zlý dní sa mi v mojej hlave nahromadí mnoho negatívnych a depresívnych myšlienok o mojej osobe, o tom ako nie som dosť dobrá v tom čo robím, ako nemám náladu ani chuť nič robiť, prečo nevyzerám ako tá fitness modelka na Instagrame a mnoho ďalších negatívnych myšlienok, ktoré len zabíjajú naše sebavedomie (o mojom sebavedomí si môžeš prečítať TU) a nútia nás myslieť si o sebe, akí sme neschopní.

Ak mi takéto myšlienky napadnú, okamžite si vyberiem svoj diár (alebo obyčajný zdrap papiera či poznámkový blok v telefóne) a všetky svoje pocity a myšlienky si spíšem.

Po ich dopísaní si položím jednu základnú otázku:
Čo ma prinútilo premýšľať negatívne?
Bolo to
1. porovnávanie sa s ostatnými?
2. to, že sa na mňa niekto koho nepoznám krivo pozrel?
3. sociálne siete?
.
.
.

Nech to je už čokoľvek, nedovoľ aby ti to prekazilo tvoj cieľ a všetky podobné negatívne vplyvy zo svojho okolia a hlavne zo svojej mysle jednoducho odstráň.

BEZ ČISTEJ MYSLE SA TOTIŽ NIKAM NEDOSTANEŠ!




KAŠLI NA DIÉTY

Väčšina z nás si pri vete Späť do formy predstaví držanie nejakej drastickej diéty alebo obmedzovanie sa v určitých potravinách, s čím JA OSOBNE ABSOLÚTNE NESÚHLASÍM.
DIÉTOU sa totiž nikam nedostaneš!
To, že budeš hladovať 30 dní a dodržiavať presný "jedálniček" zložený len z rôznych druhov štiav, šalátikov alebo iných vecí, sa NIKAM NEDOSTANEŠ! Pravda, na začiatku schudneš pár kíl, no po niekoľkých dňoch to tvoje telo nebude zvládať z nedostatku potrebných živín. 
Vravím to len a len z vlastnej skúsenosti, keď som s cvičením a zdravým stravovaním iba začínala. Počas diéty som naozaj schudla, avšak potom moje telo začalo klásť rázny odpor a po celej diéte nabralo 2x viac.

Preto sa radšej podobným veciam vyhýbaj!
Jedlo je náš kamarát a netreba sa ho báť!




KRABIČKUJ

Tento bod veľmi úzko súvisí s predchádzajúcim. Namiesto smiešnych a nezmyselných diét si skús svoje jedlo krabičkovať. Ja to takto robím už roky a aj keď to zaberie viac času, pre tie výsledky som ochotná čo to málo obetovať. Každý večer si na nadchádzajúci deň pripravím jedlo, ktoré následne vložím do krabičky a odložím do chladničky. Nasledujúce ráno, si svoj pripravený obed uchmatnem z chladničky, vložím do tašky a utekám do školy. 

POZOR!
Nemusí to byť len potrava pre zajace. Takto si pripravujem rôzne druhy mäsa (kuracie, morčacie a áno aj to "nezdravé" hovädzie...) ryžu, bulgur, pohanku, zemiaky, batáty, syry a moje vegetariánske a vegánske experimenty.

Je to rýchle, zdravé a hlavne vás to udrží motivovaných vo vašich cieľoch. Viete, čo jete a nemusíte sa ničoho báť. Vďaka tomu si udržíte aj pravidelnosť v stravovaní, ktorá veľmi pomáha pri REDUKCII VÁHY.



ODPUSŤ SI

Samozrejme, sme len ľudia a občas na nás príde aj chuť na niečo nezdravé a viac kalorické. Kedysi som z toho mala obrovské výčitky a vyčítala som si aj lentilku. Odkedy sa stravujem podľa princípu 80/20 cítim sa oveľa lepšie fyzicky aj psychicky

Všetko máme len vo svojej hlave. Netreba si vyčítať každú nezdravú maličkosť.
Vďaka tomuto princípu som sa naučila nebáť sa jedla a mať sa rada takú aká som.

Tak si pokojne dopraj aj ty, pretože na tom nie je nič zlé.
Avšak si treba dávať pozor, koľko toho nezdravého za deň požiješ. 

O princípe sa dočítaš TU

 (toto sú ináč najlepšie hranolky na svete! Túto pobočku s názvom Faency fries nájdete jedine v Česku a po prvýkrát na Slovensku len v našom Prešove! A majú aj vegánsky dip!)


TEKUTINY

Voda, voda a ešte raz voda. Bez nej to jednoducho nepôjde. 
Kedysi som si myslela, že ak budem piť veľa vody, zbytočne sa len zavodním a maximálne dopomôžem priberaniu. TOTO JE VŠAK VEĽMI VEĽKÝ OMYL!
Je to práve voda, ktorá nám napomáha odbúravať tukové bunky na určitých partiách tela. Tým, že pijeme vodu, tieto tukové bunky redukujeme na minimum

Ak nepatríš medzi ľudí, ktorí vypijú aj 2 litre vody denne (ja sa radím medzi 1.5 litra) tak sa ti zo začiatku bude zdať, že si sa o niečo viac nafúkol. JE TO LEN POČIATOČNÝ POCIT! Ten časom pominie a ty uvidíš len dobré výsledky.


VYMEŇ VÁHU ZA METER

Názov tohto bodu hovorí za všetko. Výsledky môžu byť totiž úplne iné na váhe a na metri. Tým, že začínaš akúkoľvek pohybovú aktivitu, tvoje telo robí všetko preto aby vymenilo tuk za sval. A sval je ako inak, ťažší ako tuk
Neboj sa ak na váhe uvidíš väčšie čísla. Tie nič neznamenajú. Za to čísla na metri áno.



Dúfam, že vám moja vlastná skúsenosť pomohla a motivovala vás.
Ak máte akékoľvek iné Back on track hacks, podeľte sa o ne prosím v komentároch a nechajte sa inšpirovať navzájom. 


Join the conversation!

  1. Juj, na tieto články sa veľmi, veľmi teším! ❤️ Už dlhšie plánujem so sebou niečo robiť, nakoľko mám pocit, že škola a povinnosti zo mňa spravili lenivý zemiak, a nebudeme si klamať, sama so svojou postavou nie som spokojná. Najväčší problém pre mňa asi je to pravidelné jedenie, pitie veľa vody a najmä chuť cvičiť, nakoľko nerobí mi dobre nejaké intervalové cvičenie ako sú napríklad kondičné tréningy - skôr preferujem jógu, len stále neviem, či sa ňou reálne aj dá schudnúť a formovať postava 😃

    THE EFFLORESCENCE GIRL

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Skvělý nápad na články, teď na jaře je tento formát třeba, aspoň u mě! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Skvelý článok a teším sa na viac ! Máš moju plnú podporu a pridávam sa k tebe :)

    S LÁSKOU, TORILINKA 💕/ @Torilinka

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Vynikajúci článok, vďaka za skvelé tipy!:)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Skvělej člááánek ♥ mas strasne krasny fotky a ano, Faency Fries jsou dokonaly :))
    Sarushef blog

    OdpovedaťOdstrániť

Latest Instagrams

© Brinora. Design by FCD.