Krakow 2019 / foto a videodenníček

Myslím si, že tieto prázdniny nemohli začať lepšie! Hneď prvý prázdninový týždeň nás s Filipom čakala naša prvá spoločná dovolenka v nádhernom romantickom meste Krakow. Boli to tie najkrajšie dni v mojom živote a zo všetkého najradšej by som sa tam okamžite vrátila. Ešte stále tomu nemôžem uveriť.
Veľmi dlho sme sa rozhodovali kam vlastne pôjdeme. Poľsko bola jasná voľba, avšak na výber sme mali tri rôzne mestá: Krakow, Zakopane alebo Rzeszow. Nakoniec sme zhodnotili všetky možnosti kde našťastie vyhral Krakow a to nie len kvôli cestovaniu (cestovali sme Flixbusom- priamy spoj Prešov-Krakow) ale aj kvôli samotnému mestu a jeho histórii.
Stačilo len zbaliť kufre a mohli sme vyraziť. Cesta nám trvala cca 4 hodiny. Čakala som, že to bude hotová katastrofa, ale v autobuse sme spoznali veľmi milých ľudí, ktorí boli ochotní pomôcť.

Deň 1

Po zaujímavej ceste (veľmi nás prekvapili vzniknuté kolóny pred Krakowom, ktoré nám cestu predĺžili...) sme sa za pomoci GPS dostali do nášho hotela Salve apartments, ktorý sa nachádzal priamo pri centre mesta. Po vybalení sme sa vybrali omrknúť mesto a trošku sa s ním zoznámiť. Neviem ako Filip, ale ja som bola unesená z každej hlúposti. Obdivovala som každú jednu uličku, budovu, zmrzlináreň či hrajúcich hudobníkov.

Floriánovou ulicou sme sa dostali až na Rynek Głowny, kde sa nachádza prekrásna St. Mary's Basilica či historická tržnica Sukiennice. Na hlavnom námestí sme strávili pomerne dosť veľa času, po ktorom nám hneď vyhladlo. Preto sme sa rozhodli zájsť na trošku nezvyčajné jedlo. Naše kroky nás zaviedli do indickej reštaurácie. To sme ešte nevedeli, čo nás čaká...
Privítala nás útulná atmosféra celej reštaurácie a my sme si objednali. Ešte predtým sa nás veľmi milá čašníčka opýtala aký si prosíme stupeň pálivosti. Na výber nám dala z piatich možností a to low, medium, hot, very hot a Indian. Vybrali sme si medium, ktoré bolo tak pálivé, až mne osobne tiekli slzy a každé sústo som zapíjala džbánom vody. To si ani nechcem predstaviť indický stupeň pálivosti.

Deň 2

Po prebudení na železných matracoch (prvá noc bola asi najhoršia než sme si zvykli) sme sa presunuli na raňajky do hotela Blue, ktorý sa nachádzal dve minúty chôdze od toho nášho. Privítali nás švédske stoly a samozrejme, oči by jedli, tak sme sa najedli až do prasknutia a do hotela sa museli priam dogúľať.
Náš plán bol jasný. Jednoznačne sme chceli vidieť židovskú štvrť Kazimierz a spoznať jej históriu a rovnako aj ulicu Podgorze, kde sa nachádzajú pozostatky z getta či slávnu Schindler's Factory.
Na ulicu Kazimierz sa z hlavného námestia dostanete za 20 minút chôdzou. Je viac než dobré zobrať si na spoznávanie mesta free guide, ktorý vám porozpráva všetko o histórii, ešte skôr než sa rozhodnete vybrať niekam samy. Za prvé: pozeráte sa na pamiatky a ani neviete aké, za druhé: môžete sa stratiť!
Vravím to z vlastnej skúsenosti a verte, že po tomto sme zostali poučení obaja. Samozrejme ani tento "free guide" nie je celkom free. Za to čo robí ho platí samotné mesto a vy mu len dáte váš dobrovoľný príspevok. Je už na vás aká veľká suma to bude.

Po Kazimierz sme sa vybrali do Schindler's factory. Prešli sme asi 20 km pešo, no úplne zbytočne keďže fabrika bola práve v tento deň zatvorená. Trošku sklamaní sme sa vybrali na ulicu Podgorze, kde sme na vlastné oči videli pozostatky z getta či kovové stoličky na námestí, ktoré symbolizujú čakajúcich židov na vlak do koncentračného tábora. Zimomriavky nám behali po celom tele!

Našťastie sme natrafili na toho najlepšieho sprievodcu, ktorý celú situáciu zachránil. Ukázal nám synagógu, pamätník židov, miesto kde sa natáčal Schindlerov zoznam a odporučil nám tradičné poľské jedlo nazývané aj Zapiekanka, ktoré bolo väčšie ako ja sama!

Samozrejme po tak dobrom jedle to hneď chcelo aj dezert. Našli sme roztomilú vegánsku cukráreň a spomedzi toľkých dobrôt sme si vybrali snáď ten najlepší bounty rez.

Deň 3

Tento deň bol viac než nádherný. Navštívili sme nádherný zámok Wawel a s ním aj hlavnú Wawelskú katedrálu. Boli sme z toho tak unesení, že sme absolútne neriešili čas a užívali si tak tú nádhernú chvíľu. Neskôr sme sa rozhodli kúpiť si aj lístky, kedy sme si vybrali Royal apartments a dračiu jaskyňu. Bol to neuveriteľný zážitok!

Celé sme to zakončili prechádzkou po móle a návštevou kaviarne na lodi a samozrejme úžasným a lacným jedlom. V Poľsku sú všetkým známe takzvané Milkbary, ktoré fungujú ako bistrá. Najete sa tam veľmi dobre, zdravo a za tie najlepšie ceny. My sme našli svoj obľúbený Milkbar na ulici Sw. Tomasza (hneď oproti sa nachádza už spomínaná veganská cukráreň) neďaleko nášho hotela.

Deň 4

A zároveň posledný deň nášho krásneho výletu. Rozhodli sme sa ešte naposledy rozlúčiť s hlavným námestím a navštívili aj St. Mary's Basilica, ktorá jednoznačne stojí za vašu návštevu. Po poslednej rozlúčke sme sa vybrali na hotel pobaliť si svoje veci a následne na posledný obed do nášho obľúbeného Milkbaru, kde sme to zakončili tradične a to poľskými pirohami.
Našou poslednou zastávkou pred odchodom bolo aj múzeum, kde ste mohli obdivovať poľskú históriu zachytenú pomocou lego kociek. Poviem vám, aj keď je to skôr pre deti, stálo to za to!

A čo vy? Boli ste už niekde na dovolenke alebo sa ešte len chystáte?

17 komentárov

1. máte krásne fotky! vidieť že ste si to užili, aj videjko je podarené! my sme boli na víkend v Tatrách, tiež som o tom trochu písala u seba, a chystáme sa práve na dovolenku tiež <3

Odpovede
    1. Ďakujem, veľmi si to vážim <3 Zároveň vám prajem krásne prežitú dovolenku :)

Odstrániť
  2. Tolik krásných fotek! Muselo to tam být úžasné :))

3. V Krakowě jsem nikdy nebyla, ale vypadá to tam super ♥
    Já se chystám do Kodaně :)

Odpovede
    1. Tak to už je čo povedať <3 Poriadne si to tam uži :)

Odstrániť
  4. Juu! Přítel byl právě v Krakowě, tak mnoho míst znám z vyprávění. :D Ten Wavel je fakt nádherný, mimochodem prý tam je Ziarowka (či tak nějak), což je skvělá kavárna přímo pro blogery. :D Mimochodem pěkné video! :)

Odpovede
    1. Tak o tej kaviarni počujem prvýkrát. Škoda, že som o nej nevedela skôr :D A ďakujem veľmi pekne <3

Odstrániť
  5. Na to, že je Krakow tak blízko, ešte stále som tam nebola. Dookola hovorím, že "budúci rok tam určite pôjdem", ale asi je na čase prestať to dookola prekladať a fakt tam ísť :D Ale boli sme pár rokov dozadu v Rzeszowe, a hoci počasie nám veľmi nevyšlo, pretože bolo celý deň zamračené a občas i pršalo, ale je to nádherné mesto – a tie uličky a pamiatky to vynahradili :D ❤
    SIMPLY BERENICA // Facebook Page // READ ABOUT "ZERO WASTE MUST HAVES"

Odpovede
    1. Rzeszow sa mi veľmi páčil a to som si pozerala len fotografie na Googli :D Veľmi by som sa tam chcela ísť pozrieť a vidieť všetko na vlastné oči :)

6. nádherné zábery vyzerá to tam fakt krásne ♥

ORLLING

OdpovedaťOdstrániť
  7. Super report, musela to byť krásna dovolenka. Tiež inak milujem tie priame spoje a asi by som sa rovnako rozhodla podľa toho. :D

Sabi z blogu Beautiful savage

1. Možno sme až príliš pohodlné, ale pohodlie je pohodlie :D Ďakujem <3

Odstrániť
  8. Skvelé fotografie, Krakow vyzerá fakt nádherne :)

OdpovedaťOdstrániť
  9. Krakow je moc pěkný, kdyby nebylo už pozdě, pustila bych si i video. :) Já jsem tam byla kdysi se školou... Na dovolenou se teprve chystám a už se těším.