11. januára 2019

Ako stihnúť viac za krátky čas?


Ešte začiatkom novembra minulého roku sa mi v knižnici dostala pod ruku kniha s názvom Singletasking. Na prvý pohľad absolútne nezaujímavá, no akonáhle som si prečítala jej obsah vedela som, že ju musím prečítať stoj čo stoj. 
O čom je vôbec táto kniha a čo vlastne znamená SINGLETASKING?


Dnešná doba preplnená technológiami od výmyslov sveta sa nesie v znamení neustáleho stresu a strachu z toho, že nestihneme nič. Dávame si toho na chrbát veľmi veľa s myšlienkou, že ak dané veci spísané na To-Do Liste nestihneme, nespravili sme vlastne nič z toho, čo sme spraviť chceli. A prečo tomu tak je? 

Celkovo spoločnosť a ľudia na nás kladú veľmi veľké nároky. Či už je to škola, práca alebo aj doma v rodine alebo v kruhu priateľov. Všetci chcú len jedno. A tým je naša pozornosť a odhodlanie spraviť to hneď teraz. Je to pre nás prospešné? Jednoznačná odpoveď znie nie
Prečo si myslíme, že multitasking (vykonávanie úloh a povinností súčasne) je pre nás najlepším riešením? Opak je však pravdou.


Počuli ste niekedy o Singletaskingu? Ak mám povedať pravdu, ja by som o ňom absolútne nemala šajnu, keby som nezazrela túto knihu. Možno sa vám to zdá unáhlené, ale využiť singletasking som sa v mojom živote rozhodla aj ja a spísala som si pre vás pár najlepších bodov, ktoré využijete veľmi rýchlo.

"Úspech dosahuje priemerný človek, ktorý sa vie sústrediť."
Urobíme viac, ak sa sústredíme iba na jednu úlohu. Pri odskakovaní od jednej veci k druhej spravíme naozaj málo a väčšinu vecí, ktoré sme začali už bohužiaľ nedokončíme. To je problém multitaskingu. Budujeme si tým chaotický život a zmätok v myslení

Koľkokrát sa vám stalo, že ste išli pre niečo dajme tomu do izby a úplne ste zabudli prečo? Alebo ste šli ulicou s telefónom v ruke a do niečoho alebo dokonca niekoho narazili?
 Mne sa to stávalo veľmi často. A hlavným dôvod bola moja nesústredenosť, kedy som bola myšlienkami úplne inde. Každý deň získavame nové informácie a hromadíme si veľa povinností. Nečudo, že myslíme na písomky a školu, pričom sa nachádzame v reštaurácii s našimi priateľmi.
  Nie je lepšie venovať sa prítomným ľuďom?


Všetci sme nesústredení a to nám nepomáha. Multitasking oslabuje schopnosť koncentrácie a to zapríčiňuje aj nepozornosť pri učení. Viem... niekedy je naozaj ťažké skoncentrovať myseľ len na jednu úlohu. A práve odskakovanie a návraty k pôvodnému toku myšlienok spôsobujú väčšiu duševnú únavu a viac omylov.

Najrýchlejší spôsob ako urobiť veľa, je plniť úlohy jednu po druhej. Singletasking je charakteristický energickosťou a vysokou koncentráciou. Prináša mimoriadne výsledky a rešpekt.


Nepriatelia rýchleho plnenia úloh:
-zamyslenie sa nad minulosťou a premýšľanie nad budúcnosťou = zlodeji času
- veta: "Čo by bolo keby..."
-technológie

"Skoncentrujte všetky myšlienky na to, čo práve robíte. Slnečné lúče nezapália nič, kým ich neskoncentrujeme do ohniska."

Už sa vám stalo, že ste niekedy čítali úžasnú knihu, do ktorej ste sa pohltili natoľko, že ste nevnímali okolie? Alebo keď ste maľovali, tvorili či robili akúkoľvek činnosť, ktorá vás baví? Toto zahĺbenie sa do úlohy sa odborne nazýva FLOW. Je to proces, pri ktorom sa vaša myseľ nesústredí na nič iné, len na práve prežívaný moment. Ovládanie mysle sa pri tomto pojme stáva hračkou, však?


Pri akejkoľvek činnosti maj pri sebe malý notes alebo hárok papiera (pozor nech ho nestratíš!) a zapíš si všetky zaujímavé myšlienky, ktoré ti behom práce napadnú. Jednoducho ich zaparkuj na iné miesto ako myseľ, aby si sa mohol plne sústrediť na to, na čo máš. Ak na ňu budeš totiž stále myslieť, tvoja myseľ nebude nikdy dokonale skoncentrovaná.



Naučme sa ovládať svoju myseľ. Kedysi sa mi dosť často stávalo (a stáva sa mi to niekedy aj teraz), že keď som sedela či už v škole alebo na priateľskom stretnutí a bola opýtaná otázka priamo na mňa, absolútne som na ňu nevedela odpovedať z dôvodu mojej nepozornosti. Ten pocit je fakticky blbý a hneď máte dôvod cítiť sa trápne.

Preto majme kontrolu nad svojím okolím a mysľou. Zaťažovať sa príliš veľkým množstvom stimulov spôsobuje zmenšovanie mozgu. Posúďme, čo je pre nás v danej situácii najdôležitejšie a držme sa toho zubami nechtami.


Dúfam, že vás tento článok aspoň trocha inšpiroval a naplnil novými informáciami. Budem rada, ak mi dáte vedieť váš názor či už tuto do komentárov alebo cez správy na Instagrame. <3

Join the conversation!

  1. vaau, tak to je veľmi zaujímavé a niečo na tom bude, super článok! ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  2. článek perfektní - moc se mi líbilo přirovnání ke čtení knížky - kolikrát se mi stalo, že na mě někdo mluvil a já ho absolutně nevnímala, protože jsem byla prostě začtená :D ale je to pravda, kolikrát dělám X věcí najednou a vlastně se pak na žádnou z nich nesoustředím ... knížka vypadá zajímavě, určitě píšu do "must have" !

    www.adele-daily.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada, že sa ti článok páčil <3 Určite si ju prečítaj, dá ti totiž do života veľa <3

      Odstrániť
  3. Toto je veľmi zaujimavý článok dokázala som do neho úplne zahlbiť :)
    www.veraparadis.com

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Výborný článok, Nori ! Prečítala som ho na jeden nádych ❤️

    S LÁSKOU, TORILINKA / @Torilinka

    OdpovedaťOdstrániť

Latest Instagrams

© Brinora. Design by FCD.